top of page

היער השחור עם ילדים או: המקום בו לא צריך פילטר

עודכן: 25 בפבר׳

עושים סדר בבלגאן! פוסט עצום ומפורט. מתאים אולי רק למי שממש מתכנן כבר טיול ליער השחור, כי למה שאהנה לבד?

ניסיתם לבדוק פרטים לגבי היער השחור? איזה בלגאן,הא? מוות. כמה נתונים? כמה אתרים? כמה קבוצות?? אפילו בשביל חובבת מידע כמוני, זה היה מוגזם. אז חשבתי לעשות קצת סדר. לפחות לנסות:) כי למה שאהנה לבד?

(בואו גם ליהנות בלונדון, יוון, מדריד, סיישל או אפילו בחאן בדרום איתי).


תיאור פרקטי ומדויק לפי ימים + אקסל עם כל הלינקים בסוף הפוסט!


מכירים את זה שאתם חולמים משהו, אבל החלום נראה כל כך רחוק ולא אפשרי? אבל הוא יושב לכם עמוק בראש? אז היער השחור היה אחד החלומות הגדולים שלנו, וכמו שמפנטזים מה נעשה ואיך נחיה, אז במקביל לטיול קרוואנים בניו זילנד, חלמנו על טיול ארוך ביער השחור. ולפעמים חלומות באמת פתאום מתגשמים להם והגענו לשם. נהננו כמו שלא נהננו מאף טיול וממש בא לי לחלוק את כל האושר הזה. כי למה שאהנה לבד?

למי שאין זמן ורוצה תקציר של הטיול, יכול למצוא אותי במאקו. הסוד היה טמון בשני דברים עיקריים: תיכנון מדוקדק + ציפיות מותאמות. (אשלח את התכנון למי שירצה) אז הפוסט שלי יחולק לשניים: הכנה לפני הטיול והטיול עצמו. אנחנו זוג + 3: בן 11, בן 8, בת 6 (גילאים מושלמים לטיול שכזה, אגב)

הכנה לטיול: בעיני, החלק הכי חשוב בטיול עם ילדים, זה התכנון. בטח בטיול כזה. רכשנו את הספר המשפחה המטיילת (לעיתים נקרא התנ"ך), הצטרפנו לקבוצת פייסבוק, נעזרתי המון באתר של היער השחור של קליקו והתחלתי לדלות מידע ברגוע משהו כמו שנה לפני. הסיבה היא שאנחנו עסוקים מאוד בחייים האלו, וכדאי שכל המידע הזה ישקע לאט לאט וכל יום קצת מאשר מלא שעות מטורפות של תכנון לפני.

בקיצור, חמ"ל.

חמ"ל - הדרך היחידה להנאה מובטחת

הבנתי די מהר שהיער השחור הוא ענקי, שיש אינסוף אתרים ואינסוף פוסטים עליו ובקלות אפשר ללכת לאיבוד. זה מאוד קשה לתכנן טיול כי זה כי אנשים הם יצורים שונים זה מזה ומה שהתאים לאודי מחולון, אולי ממש לא יתאים לרוני מגבעתיים. הילדים של חנה מאור יהודה ממש לא אוהבים את אותם הדברים של הילדים של שירלי מגבעתיים. אז איך אפשר לעשות סדר בתוך כל הבלגאן הזה? אז אפשר.

לפני הטיול:

טיסות

טסנו לבאדן באדן, שכרנו רכב וישר נסענו למלון הראשון. אם נוחתים בערב, כדאי לישון במלון. אותו הדבר בחזור. אם הטיסה ממש מוקדם בבוקר, שנו בשדה התעופה. כך תחסכו גם יום של השכרת רכב וגם שעות שינה.

ידוע שהטיסות בlow cost הן ממש זולות, אם רק מזמינים מראש ושהלינה שם גם יחסית זולה. ברמה של שליש מחיר. כשאתם 5 נפשות – קריטי! הזמנו דרך RYNAIR. טוב, קצת הגזמתי ושמתי לי ביומן זימון חוזר יומי, עם הלינק לאתר שלהם (ושל המתחרים) ובכל יום נכנסתי ללינק ובדקתי אם נפתחו הקווים. כןכן, הגזמתי, אבל אח"כ כשהצלחתי, לא היתה גאה ממניJ כמובן שצריך להיכנס דרך דפדפן ולגלוש בסתר ועוד הרבה חוקים בנושא, אחרת הוא מקפיץ את המחיר.


בחירת מסלול

המטרה שלי היתה שניסע כמה שפחות מהמלון לאטרקציה ולכן בחרתי שני מקומות לינה עיקריים. אחד בדרום היער השחור (5 לילות), אחד במרכז היער השחור (8 לילות) ואחד בשדה התעופה (לילה). לקחתי בחשבון אילוצים כמו הכרטיס האדום/השחור (הסבר בהמשך), ממה אנחנו כמשפחה נהנים יותר ומה מתאים לנו.



לינה!!

וואו, איזו המלצות יש לי אליכם. איזה כיף. מה שמדהים שכמעט ואין המלצות על המקומות האלו וקיבלתי את ההמלצות מחברה שהיתה שם בעצמה. - בדרום, באיזור טיטיזה: Bierhäusle Feldberg מיקום מושלם,קודם כל. כולל את הכרטיס האדום. קרוב להרבה אטרקציות בכרטיס האדום ובכלל. ארוחת בוקר חמודה, לא סגורה על זה שבעלת הבית חובבת ישראלים, אבל לא הפריע לנו. עלות: משהו כמו 90 יורו ללילה כולל ארוחות בוקר נדמה לי, לקחנו 2 חדרים. - במרכז: Lucia und Hans-Georg Eble Streckerseppenhof חווה מ-ש-ג-ע-ת! אין דברים כאלו. עשרות דונמים של טבע, של חיות: סוסים, כבשים, ארנבים. הכל! סרטונים בהמשך. לוסיה והאנסי, בעלי המקום הם מדהימים ביותר. אירחו אותנו כמו בני בית. חלבנו פרות, האכלנו וסירקנו סוסים, יצאנו להליכה בשטח הענק שלהם לראות כבשים ולוסיה קראה להם בשמותיהם והם רצו אליה מרחוק וקפצו עלינו ועליה בשימחה. זה היה ממש מרגש. זו חוויה מרגיעה לטפל בחיות והיה מן קסם כזה באוויר ושימחה טהורה מהחיים. הקדשנו לחווה שני חצאי ימים רק בשביל להרגיש אותה וליהנות ממנה וכמובן בכל בוקר יצאנו לסיבוב קטן. אז החווה זו בעצם דירה לכל דבר עם הכל בתוכה! הכל. מכונת כביסה, מטבח מאובזר, מקלחת, אמבטיה, חדרי שינה, סלון, WIFI, הכל. יש בחוץ גינת שעשועים מקסימה וקטנה. אין ללוסיה עמוד פייסבוק, הצעתי לה להקים לה אחד כי העולם חייב לדעת עליהם, לעזור להם ולעזור ליקום:) בקיצור, היה כזה מושלם שלא רצינו לעזוב. Lucia und Hans-Georg Eble Streckerseppenhof Föhrentalstr. 26 D-79286 Glottertal Tel. +49 (0)7684 / 313 e-mail: info@streckerseppenhof.de Homepage: www.streckerseppenhof.de עלות: 80 יורו ללילה לכל הדירה.

גינה ופינת חי ממש מחוץ לדירה
לוסיה - הלוחשת לחיות
הנוף מהדירה. זה לא חלום

- לילה בשדה התעופה באדן באדן: פשוט מאוד נח לחצות את הכביש ולהיות בשדה ברגל וגם לא לנהוג בדרכים שם בלילה. B&B Hotel Baden Airpark עלות: בערך 86 יורו ללילה. לקחנו שני חדרים.


כרטיס אדום/שחור

יש שני כרטיסים: אדום ושחור. · כרטיס אדום: לא ניתן לרכישה. ניתן רק לקבל אותו אם ישנים במלונות/בתי הארחה מסוימים. בדרך כלל המקומות האלו יעלו יותר כסף. הכרטיס הזה מקנה כניסות לכל האתרים השווים בדרום היער השחור. ממש משתלם אם אתם משפחה אקטיבית. · כרטיס שחור: ניתן לרכוש אותו. כל כרטיס טוב רק לשלושה ימים. הימים בהם תשתמשו בו, לא חייבים להיות רצופים. הכרטיס יכול להכיל בתוכו את פארק אירופה. אי אפשר להגיד מה יותר שווה, זה מאוד אישי. לנו התאים שיהיה לנו את שניהם. כי אנחנו לא אוהבים להתעסק עם תורים ולא בא לי להתחשבן בכל פעם. נורא משחרר להתעסק רק בכיף כל הזמן. הזמתי את זה דרך טופ טור.


ציפיות

הציפיות שלנו מהטיול היו שזה טיול משפחתי. כלומר, לא זוגי, לא בטן – גב. כן הרבה זמן איכותי ומשפחתי וכן יצירת זכרונות מתוקים לכולנו לכל החיים. זה הכי חשוב בעולם. עבדנו בליצור זיכרונות. ראינו המון משפחות שבורות וגמורות, כי כנראה שהם ציפו למשהו אחר. היה מקרה קלאסי במקום שנקרא שביל הרגליים היחפות בגוטאך. זה מקום שבו הולכים יחפים בבוץ, בחצץ, בחול, באבנים, כדי לחוש את הטבע, להתחבר וכאלו. במסלול יש תחנות חושים יפות ומיוחדות. בכניסה יש לוקרים לשמור בהם את הנעליים, אבל עוד דקה מחשבה גרמה לי להגיד: לא, אנחנו (כלומר בעלי) נסחוב את הנעליים. כי נכון, זה מה זה מגניב להתחבר לטבע, אבל היות ובארץ בגבעתיים הילדים שלי לא רצים להם באחו, חששתי שזה יכול לעצבן אותם כשיכנס להם קוץ! ואכן, התלהבו ממש, אנחנו שידרנו להם שזה כזה מיוחד, ואיזה כיף זה ותראו את הנוף, אבל עצם הידיעה שהנעליים פה בשלוף, הרגיעה אותם לדעתי והם נהנו מהחוויה. לקראת האמצע הבת שלי אמרה: אמא, סיימתי להתחבר לטבע, אני רוצה את הנעליים שלי. הופה ! קחי! (לעצמי נתתי מדליה ברכב) עשינו מלא תמונות מגניבות וסיימנו את המסלול. ביציאה שאלו אותנו ישראלים איך היה וכולנו ענינו שהיה מדהים וכיף וכל מה שסיפרתי. הישראלית ההמומה ענתה שהרגע שאלה משפחה ישראלית ואלו ענו לה שהיה סיוט, שהילדים בכו ונכנסו להם קוצים והם ממש סבלו. עניתי שחשוב מה משדרים להם וגם להיערך בהתאם. זה מסכם לדעתי את כל הגישה. מה שאתה זה מה שהם.

שביל הרגליים היחפות - לא לשכוח נעליים בתיק

הכנת הילדים

הילדים הם חלק מהמסלול. ברור שלא בפרטים הקטנים בכלל, אבל כל הזמן לזרוק להם שמות של מקומות ולהראות להם סרטונים ותמונות. השיא היה שכשסגרנו את הלו"ז, באנו עם הרעיון הקסום של לשתף אותם. בראש - דמיינו אותנו מספרים להם, והם יושבים ככה, נקיים כאלו, מנומסים ומקשיבים לנו. בפועל - הגדול חנק את האמצעי, הקטנה צרחה כי הם נפלו עליה ובעלי המשיך בתיאור שלו, כאילו הוא לא רואה את כל זה. אבל! הייתי בטוחה שהם לא קלטו כלום ויתכן והמילים כפויי טובה עלו לי בראש, אבל כשהגענו למקומות ביער, נדהמנו לגלות שהם אמרו: כן, אני זוכר את זה מהיו טיוב! ואני אומרת: איזה מדהים זה. איך הצלחתם, יצורים קטנים שאתם, לראות את זה בזווית שאתם מקורקעים על הריצפה בהיפון. איך כשאתה מחוסר הכרה בעוד רגע, שמת לב למזחלת ההרים וזכרת שהיא הכי שווה ביער? מדהים. גידלתי ילדים ממש מוכשרים. אני לא מסוגלת. אז הכנו אותם לאורך כל הדרך, בקטנות ובעיקר הלהבנו אותם. שזו אחת המתנות הגדולות שאנחנו יכולים להעניק להם, שזו זכות גדולה ושיהיה לנו כיף אדיר. תכלס, הרמנו לעצמינו כשאני חושבת על זה. ANYWAY..


חוזה עם ילדים לפני הטיסה

כן, חוזה (לינק לטמפלייט בפוסט). החתמנו את הילדים ואותנו על חוזה מצחיק וחמוד, שבגדול אומר: - מעריכים את הטיול – זה מתבטא בזה שאפשר לזרוק מילה טובה אם נהניתם - לא קונים מזכרות שלעולם לא נשתמש בהם אח"כ. מזכרת 1-2 בכל הטיול. - לכל ילד/הורה יש תפקיד בטיול: למשל ילדה אחת אחראית בטיחות: לראות שכולם חגורים. מר שתייה ואוכל – עוזר למצוא מסעדות, דואג שיש מספיק מים ברכב ושכולם שותים במהלך טיולים. זה אדיר! - אחריות כוללת: כולם מסתכלים אם לקחנו מטענים, אם מיכל הדלק ריק, אז להזכיר לנו למלא דלק. - שקט בכניסה לרכב: הרגעים שבהם נכנסים לרכב ליציאה או לחזרה ממקום מסוים, הם רגעים קריטיים. אם נפספס אות ב GPS, נגיע לאיטליה. אם שכחנו משהו קריטי במלון או באטרקציה, אח"כ יהיה ממש קשה ומבאס לחזור. חשוב להיות בשקט בשתי דקות האלו. קניתי להם סיימון אומר והם פשוט שיחקו בזה עד שאמרנו: נסיעה טובה!

הזמנת מקומות מראש

המקומות שהיה קריטי להזמין מראש מקום אליהם: - מלונות או חוות - טיסות: לבאדן באדן, שטוטגרד או מינכן גרמניה או לשוויץ. - פארק חבלים פלדברג Kletterwald - כדאי להזמין כרטיס שחור, סתם כי למה להתעסק עם זה שם. אני הזמנתי דרך טופ טור - פה ושם מסעדות, ליתר ביטחון

- רכב: עדיף לשכור בגרמניה. זה יותר זול



כחודש לפני הטיסה

פתחנו חמ"ל. ממש חמ"ל. פתחנו שולחן מתקפל בסלון, מפה גדולה אמיתית כדי להבין כיוונים, לפטופ עם אקסל, רשימת האתרים פתוחה בלפטופ. ירידה לרזולוציות יומיות, לפי ההרכב המשפחתי שלנו. ברמת החנייה:) בהתחלה הרי תכננתי את הטיול לבד, לאט לאט. כל יום קראתי ממש קצת, כי למי באמת יש זמן, אבל חודש לפני הטיסה בעלי ואני פתחנו יחד את החמ"ל.


בטיול עצמו: 1. לשים בבגאז' 3 שקיות רב פעמיות: - בגדים חמים להחלפה - בגדי ים, מגבות מיקרופייבר שמתייבשות מהר, כפכפים - בגדי קייץ להחלפה 2. ברכב תמיד כדאי שיהיה: אוכל יבש ומים. 3. בכל ערב בעלי היה אחראי על המקלחות ואני על פירוק הציוד והכנה למחר: בגדים לבוקר, אוכל שאפשר להכין מראש בצידנית, סידור הרכב ואני אישית גם כתבתי יומן מסע. 4. מוכרחים להיות גמישים. כמו שאמרתי, היער הוא ענק, לא תספיקו לראות את כולו והטיול הוא לא מבוסס על כמה תספיקו, אלא על איך תטיילו ועל יצירת זכרונות. 5. הגמישות היא גם בימים הגשומים. כדאי להכין ימים מוכנים לימי גשם ולהזיז אותם אם יש יום שימשי, אבל יש לשים לב לאילוצים. למשל יש מקומות שסגורים בימי ראשון ויש מקומות שחובה להיות בהם בימי ראשון. 6. קניות בסופרים: הגרמנים מאוד מדייקים. אם נניח הסופר נסגר בשעה 21:00 ונכנסתם ב 20:50, אז אין אפשרות אחרי השעה 21:00 לשוטט בסופר ולחפש מצרכים. הם יצרכו עליכם "ראוס, ראוס!". הבן שלי רץ אלי מהסופר לרכב מהפחד וכמעט נדרס. 7. פארק אירופה! טיפים חשובים מאוד. - הם אומרים שזה נפתח בעשר. הגענו בתשע וכבר היו תורים והמתקנים היו פתוחים, כומר אולי אפשר להגיע כבר בשמונה. זה קריטי עוד שעתיים במקום החלומי הזה. - יש כרטיס שנקרא Baby Switch: במדיה ויש לכם ילד אחד או יותר שלא עומדים בגובה של המתקן, נותנים לכם אותו ואז אפשר לעשות את המתקן בפעם השנייה בלי תור. איך זה עובד: משפחה של 5 נפשות למשל באה כאשר הם זוג + 3 ילדים. אחד מהילדים לא עומד בקריטריון הגובה. כולם מגיעים יחד לתור ומבקשים מהסדרן את הכרטיס ומראים לו את הילד הנמוך:) האבא + שני הילדים שכן יכולים להיכנס עומדים בתור. מסתכלים על צפי התור (מדויק להפליא). האמא והילדה הנמוכה:) מנצלות את הזמן למתקן אחר, חוזרות לסוף המתקן (מהיכן שיוצאים) בשעה המדוברת ונכנסת בלי תור עם הילדים שוב. זה פשוט מעולה. - תקנו חניה מראש 8. מיחזור

כדאי למחזר את הבקבוקים שקונים, יש בכניסה לסופרים מכונה מגניבה כזו ששותה את הבקבוקים ואז מקבלים כסף לשימוש בסופר. חינוכי ונחמד.


הנה הפירוט של הימים שלנו בכלליות: (בהמשך לו"ז מצומצם עם לינק לאקסל)

יום 1: המלון (Bierhausle Feldberg),מזחלות טודנאו (Hasenhorn Rodelbahn), מפלי טודנאו(Todtnauer Wasserfäll), פארק סטיינוואסן (Steinwasen park) ובאד פרדייז (Badeparadies Schwarzwalds)

מזחלות: חובה להיות כבר בתור ברבע לתשע. חוסך שעות. מפלי טודנאו - ממש אהבנו! פארק שטיינוואסן - קסום, כיפי ושווה.



יום 2: רוואנשלוכט (Ravennaschlucht), אגם ושייט בטיטיזי (Titisee Lake), מיני גולף ובאד פרדייז (Badeparadies)

רוואנשלוכט - קסום (מילה שחוזרת על עצמה הרבה), רגוע. שימו לב לגבהים, עלול להיות מסוכן. מיני גולף - נהננו מאוד! באד פרדייז - שלמות לילדים. יש שם אגף רועש בטירוף ויש אגף שקט למבוגרים. התפצלנו לכמה דקות כדי לראות מה יש שם וזה כמו חלק מסרט. שעוברים מכאוס ענק לגן עדן. מצחיק:)


יום 3: מזחלות טודנאו (Hasenhorn Rodelbahn), פארק חבלים פלדברג (Kletterwald), רכבל פלדברג (Liftverbund Feldberg), מסעדה בפלדברג, שביל אנתוני התרנגול (Der Wichtelpfa) ובאד פרדייז (Badeparadies Schwarzwalds)

פארק חבלים פלדברג - מקום מהמם! צריך להזמין מקום מראש. תגיעו חצי שעה מוקדם יותר, אחרת יעכב אתכם. הבעלים מקסים, סיפר לנו על המקום ועל זה שבזכות שלומית מהמשפחה המטיילת, יש לו פרנסה מרובה:) שביל אנתוני התרנגול - אם מביאים את הספר של המשפחה המטיילת וממחיזים להם את הסיפור, זו חוויה קסומה. בדרך ראינו גן שעשועים במקרה והילדים בילו שם הרבה זמן לא מתוכנן. כל הגינות שלהם כל כך מושקעות, שאפילו הגינות הכי פשוטות כיפיות.


פארק חבלים

יום 4: הר בלכן (Belchen), שביל הפסלים (Schlühüwana Park Schlüchtsee) אגם שלוכטזי (Schlüchtsee), בית הוסלי (Husli), מסעדה טננמולה (Tannenmühle)

הר בלכן - מאוד אהבנו. אגם שלוכטזי - נכנסו פנימה! חוויה שתיזכר לעוד הרבה זמן, כיף גדול. מסעדת טננמולה - וואו אחד ענק! חובה. לא רק המסעדה שהיא טובה (ואין הרבה כאלו), אלא כל הפעילויות שיש שם מסביב.


יום 5: מעבר לחווה של לוסיה: נסיעה לגלוטרטל (Glottertal), שביל צמרות העצים (Baumkronenweg Waldkirch), שונאך (schonach), טרייברג (Triberg) העייריה והמפלים (Triberg Waterfalls)

שביל צמרות העצים - ALERT ! עלייה מאוד קשה. להכין את עצמכם נפשית. לא נראה לי שזה מתאים לעגלות, אלא אם כן אתה איש הברזל או הרקולס. אבל שווה מאוד!! גם כי יש שם פארק חבלים חמוד ונוף, יש תחנות חמודות ומעניינות בדרך, אבל בעיקר כי יש שם מגלשה מטורפת!! שונאך - מביך. לא לחשוב אפילו לראות שעון קוקיה:)



יום 6: מפלי הריין (Rhine Falls), שטיין אם ריין (Stein Am Rhein) ואי הפרחים (mainau flower island) אי הפרחים - וואו!!! יש שם גינה שמשלבת נדנדות, רפסודה על מים, פארק חבלים ועוד! חוץ מכל הפרחים, הארמון והשאר.. תפנו חצי יום לזה.

מפלי הריין

יום 7: פארק אירופה (Europa Park)

שוב, תגיעו לפני 9 + השתמשו ב Baby Switch ותהנו יותר. לא לוותר על ארתור, Blue Fire, Silver Star, voletarium . מדובר על הגדולים שלי. לקטנה יש מיליוני מתקנים מתאימים. תקנו חניה מראש.

יום 8: חור המכשפה (Hexenlochmuehle), מזחלות גוטאך (Sommerrodelbahn Gutach), שביל החושים גוטאך (Park mit Allen Sinnen) ומסעדת Höhengasthaus Landwassereck. חצי היום השני הוקדש למנוחה וטיול בחווה עם לוסיה. גם לנוח חשוב.

חור המכשפה - סתם כי היה לנו זמן, בגדול זה סתם. המסעדה Höhengasthaus Landwassereck קסומה עם נוף מושלם ואוכל פצצה. שביל החושים (שביל הרגליים היחפות) - תחנות מקסימות בדרך. לא לפספס.

שביל החושים (שביל הרגליים היחפות)

שביל החושים (שביל הרגליים היחפות)

יום 9: שטרסבורג, צרפת (Strasbourg)

מסעדה מעולה בשטרסבורג עם נוף מקסים לאווירה מעולה La Corde à Linge 2 Place Benjamin Zix, 67000 Strasbourg, צרפת ‏‪+33 3 88 22 15 17‬‏



יום 10: פארק הנשרים והקופים (Vogel Park Steinen), מוזיאון המכוניות במולוז'(The Cité de l'Automobile, Mulhouse), באדנוילנד (Badenweiler) וספא קסיופאה (Cassiopeia Therme Badenweiler)

ספא - החניון טיפה רחוק (רשום בספר), באדנוילנד - עיירה מהממת ביופיה.



יום 11: חבל אלזס (Alsace): קולמאר (Colmar), טירת או קוניגסבורג (Haut-Koenigsbourg), ריבוביל (Ribeauvillé) וריקוויר (Riquewih)

חשוב מאוד: לקחת לנו הרבה זמן למצוא מסעדה פתוחה ועם אוכל שמתאים לילדים. בסוך מצאנו ושמה: L'Ami Fritz Alsace Ribeauvillé


קולמאר
ריבוביל (Ribeauvillé) וריקוויר (Riquewih)


יום 12: פארק אירופה (Europa Park)


יום 13: מעבר למלון בשדה התעופה: צפון היער השחור: שביל הלינקס - חתול הבר (Luchspfad), אגם מומולזה (Mummelsee) ופארק במליסקופף (mehliskopf)


שביל הלינקס - מקסים. לקח שעתיים. כדאי להתחיל עם הפארק, כי הקופה של החבלים נסגרת בשלוש נדמה לי.

אקסל עם כל הפרטים כאן.


תיאור מקוצר לפי ימים (הלינקים בקובץ כאן):


אז זהו. עשיתי את זה קצר וקולע:) תהנו המון! זה הטיול של הלייף! לכו ליצור לכם זיכרונות חדשים וטובים.

מוזמנים לשאול שאלות, כי למה לעזאזל שאהנה לבד?






ובואו לאינסטגרם החדש שלי ולקבוצת הפייסבוק שלי, בה גם אתם יכולים לשתף בהנאות שלכם, כי למה שתהנו לבד? 



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page