top of page

צ'יאנג מאי (צפון תאילנד, 3 לילות)

עודכן: 18 בספט׳ 2023

צ'יאנג מאי! העיר שבצפון תאילנד, מקום מרכזי להתחיל בו את הטיול בצפון.

שדות אורז, מקדשים, נהר, ג'ונגל, כפרים, מפלים, חיות. מספיק?

עיר עם אוכלוסייה של 160K תושבים, אבל עם 5 מיליון תיירים בשנה. ויש סיבה טובה לכך.

נעצתי הכל במפות של תאילנד, כל הסטוריז פה, ויש קישורים בעמוד הזה לכל ההמלצות.

זהו הפוסט הראשון מבין הסדרה הארוכה של פוסטים שאעלה בקרוב.

קדימה, לתמצות ההמלצות שלי, כי למה שאהנה לבד?


צ'יאנג מאי היה היעד הראשון אליו הגענו. הרושם הראשוני של הילדים הוא משם. אז הרגשתי מחויבות וישר לקחתי אותם לאכול בננה לוטי וספרינג רול. כשאני חושבת על תאילנד, עולה לי בראש: מסאז' ואוכל קודם כל.

רציתי להתחיל עם הטיולים, הנופים והאקשן ולסיים את הטיול באיים. החלטנו לבלות שבוע בצפון מתוך החודש שבילינו בתאילנד.


לעניינינו:

דבר ראשון שסגרתי, זה מדריכה מקומית וואן, שתדאג לכל הפרטים והטיולים. קיבלתי המלצה מחברה (מירי בון המהממת) על קאי, התקשרתי אליה ואמרתי לה מה חשוב לנו, מי אנחנו, מה אנחנו אוהבים ומשם התמסרנו.

הטלפון של קאי המקסימה: 66-82-759-9492+

הגענו בטיסת קונקשן דרך בנגקוק לצ'יאנג מאי. קאי אספה אותנו בשדה, יחד עם פרינס הנהג החמוד בוואן הגדול והמרווח ונסענו למלון.


טלפון : 66-82-759-9492

בחרנו את מלון Melia המושלם עם המקלחת השקופה לחדר והחדרים הצמודים, בגלל שהוא קרוב לשוק הלילה.

קאי ליוותה אותנו לשוק הלילה, שם אכלנו בננה לוטי, ספרינג רול ושתינו שייק פירות. קנינו שטויות וחזרנו למלון. אחלה נחיתה לכולנו ואוי.. כמה התגעגעתי לתאילנד!

מפה התחלנו את האטרף.

טיולים מהבוקר ועד הלילה. עשינו שבוע מאד אינטנסיבי, אבל מבחירה שלמה. אנחנו משפחה שאוהבת לחוות ומהניסיון שלי, רק בטן גב לא מתאים לנו. וכשאני אומרת לנו, אני מתכוונת להם. אני לגמרי יכולה.

 

אז מה עשינו בצ'יאנג מאי?

יום 1: חווה טיפולית לפילים, רפטינג על במבו, סדנת בישול תאילנדי, ספארי לילה, שוק לילה

יום 2: טרק ב Doi Inthanon National Park, קפה מקומי בשבט הקארן, ארוחת צהריים במסעדה אותנטית בשם Uncle Daeng, הנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד, הפגודה של המלך והמלכה ומפל Wachirathan waterfall

יום 3: שייט בנהר, מקדש, שופינג ונסיעה לפאי


 

ועם קצת יותר פירוט:

וואו. איזו פתיחה לטיול. איזה שינוי מלפני 20 שנה, שם רכבנו על פילים ועכשיו העולם מבין מה עובר על הפילים ושצריך לטפל בהם. זו היתה חוויה מדהימה לכולנו וחוויה של פעם בחיים. כששאלנו את הילדים בסוף הטיול מה החוויה הטובה שהכי זכורה להם מהטיול, הם דיברו על החווה הזו.

להאכיל את הפילים, לקלח אותם, לטייל איתם. להסתכל להם בעיניים ופשוט לתת להם לחיות כמו שהם אמורים. חופשיים בטבע.

המדריכים היו מקסימים, הראו לנו איפה הם גרים, סיפרו לנו על הפילים ובקושי רצינו ללכת.

--> יש עוד חווה מומלצת שראיתי בשם Kanta Elephant Sanctuary, אבל לא היינו שם. תבדקו מה יותר מתאים לכם. הבלוגרית לירז מנודדים עשתה על זה רילס מהמם.

  • אחר כך היינו אמורים לעשות רפטינג בנהר שבוטל, עקב מזג האוויר, אבל היינו אמורים לעשות את Bamboo rafting at long Mae Taeng river

  • חיפשנו Plan B ומצאנו את מגלצ'ות Mae Ngat Dam שם הגענו לפארק, לקחנו לונג טייל של 20 דקות לבית קפה על הנהר עם מתקנים כמו של וויפארק לתוך המים. הקטנים מאד נהנו, רק שלא הייתי ממליצה להגיע לשם אם אין לכם חור בלו"ז.


מי ינצח? החזק או האנדרדוג?

יעל מאד אהבה. זה ניכר בעיניכם?

  • סדנת בישול תאילנדי Cooking U Chiang Mai. עוד אחד מהזיכרונות שישאר איתנו לעד. הגענו למלון בוטיק קסום בצ'יאנג מאי, שם חיכו לנו כל צוות הסדנא עם חיוך רחב.


בישלנו 3 מנות:

  1. Deep fried vegetable spring rolls

  2. Phad Thai (noodles with shrimp or chicken)

  3. Mango sticky rice

ואפילו קיבלנו תעודה! עכשיו נראה שמישהו יגיד לנו שאני לא יודעת לבשל.. מיד אני שולפת לו את התעודה! התישבנו לאכול בכיף את האוכל שבישלנו ואם היינו מקבלים באט על כל "וואו, איזה טעים", היינו אוליגרכים בתאילנד.

השירות היה מדהים, האיכות של המצרכים היתה מדהימה. ו...עוד זיכרון לכל החיים. נצטרך להתמודד עם העומס של הזיכרונות המיוחדים האלה, זה הולך להיות מאתגר.


מלון הבוטיק האיכותי U
  • ספארי לילה: Chiang Mai night safari - לא ציפינו ליהנות. עוד ספארי, עוד חיות. ועוד אחרי יום כזה אינטנסיבי, אבל מה שהיה מיוחד בספארי זה שני דברים: ראשון, זה המרחבים, האגם הענק והעיצוב של הספארי. רמה גבוהה והרבה יותר כיף לראות חיות מדהימות בצורה כזו. דבר שני, זה רכבת הלילה לתוך הספארי עצמו. סוואנה זה כאן. ממליצה:)



  • שוק הלילה בצ'יאנג מאי: Night market מרחק הליכה מהמלון עם מסאז'ים והופעות ב - Kalare Food & Shopping Centre. כיף גדול! תאכלו את הגלידה התאילנדית ותתפעלו מאיך מכינים אותה. זה פשוט כיף וטעים מאד. הכל זול ונעים.

  • יום ג'ונגל. Doi Inthanon Nationalpark trek - טרק של שעתיים (אפשר להגיד טרק על שעתיים?) בתוך ג'ונגל אמיתי, נחשים ירוקים ומפחידים, מפלים ושדות אורז. אסור למצמץ לרגע כי היופי הוא פשוט עוצר נשימה. בנוסף, קאי הסבירה לנו ולילדים איך מגדלים אורז.


  • במורד הג'ונגל נמצא שבט הקארן שהגיע מבורמה, שם שתינו קפה מקומי שגדל במקום ונרגענו.

  • מסעדת Uncle Daeng - במסגרת הבקשות שלי מקאי, ביקשתי לאכול במסעדות אותנטיות ולהרגיש מקומיים. וכך הגענו למסעדה הזו. היינו היחידים בה וראינו משפחה שלמה עובדת במטבח ומכינה לנו אוכל. בזמן שחיכינו ראיתי שיש המון תמונות של ציפורים וכשביררתי מה הסיפור, מסתבר שהבעלים הוא תצפיתן ציפורים ידוע ולמקום הספציפי הזה מגיעים צפרים מכל הארץ ומתארחים במקום. אלו בדיוק הסיפורים שאני אוהבת והדברים שלא נמצאים בספרי טיולים. האוכל כמובן היה מדהים והבעלים אדיבים ומקסימים.


כמו שאתם רואים בתמונות, הכל פשוט פה. יש צניעות וכבוד למקום. כל המרכיבים טריים ומבושלים מכל הלב.

  • משם המשכנו לנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד Highest point of Thailand Doi Inthanon - סתם נקודה. לא הייתי מגיעה במיוחד, אבל זה היה בדרך.

  • הפגודה של המלך והמלכה King and queen pagoda - הופתעתי מכמה שזה יפה. עלינו למעלה ותיצפתנו על נופים רחוקים. גם הצטלמנו ונאמר לנו שאסור לתת נשיקה שם, כיוון שהמקום קדוש. note to self.


  • מפל גדול - Wachirathan waterfall מרשים בגובהו ומה שבעיקר זכור לי זה שהחלקנו מהמים, אז תיזהרו. מיקום.

  • שייט בנהר Mae Ping River Cruise, למדנו קצת על הסטופות. שזה קבר רק עם אפר ולא גופה. את האפר זורקים לנהר וקצת משאירים בבית קברות. כשמדובר במשפחה עשירה שמים אותם יחד. בדרך ראינו מסעדה ומלון מעלפים בדרך. שמרתי לכם אותן פה:

  1. Hotel zensala - מלון שנראה מעולה והומלץ על ידי המדריך

  2. Le Crystal - מסעדה צרפתית פיין

  • שופינג: לא ציפיתי לקנות פה בכלל וקנינו מלא! Central Airport Plaza מיקום. קנינו בעיקר ב - Zein נייקי יוניקלו. בסוף יצא שאת עיקר הקניות היה הכי כדאי לעשות כאן.

  • מקדש מרשים Doi Suthep temple מיקום. נוף על כל המחוז, מקדש ונזירים ומקום להביע משאלות.

אל תשכחו להביע משאלה
  • מעיינות חמים. המעיינות השווים היו סגורים, אז הלכנו למעיינות פחות שווים, סתם בשביל החוויה

  • שוק Mae Malai Market - בו (חלקינו) התנסה באכילת תולעי משי וג'וקים. ספוילר: לא אני.


יעל מופתעת מכמה שקוקוס אמיתי טעים:)


הייתם טועמים חרק?

  • 0%ברור

  • 0%גם לא בשביל מיליון באט

  • מזג אוויר: כמובן שיש להתעדכן עם מזג האוויר, אבל הגשם לא הרתיע אותנו, עשינו המון דברים בגשם ושינינו תכניות גם כשהיה צריך וקיבלנו את זה באהבה. ככה זה מדינה טרופית.

 

מה עוד יש לעשות בצ'יאנג מאי?

המון! נעזרתי הרבה בקאי המדריכה ובגולן המבריק (הידוע מהאתר "תאילנד עם גולן" ובקבוצת הפייסבוק החשובה שלו). ממליצה בחום!

  • מעיינות חמים שהיו סגורים - Tha Pai Hot Spring

  • זיפליין (אומגות) של חברת Flight of the gibbon עשינו כזה בפוקט (תראו בהמשך חוויות)

  • עוד שווקים

  • עוד מקדשים

 

קצת תמונות מהמלון Melia:



מוזמנים לאינסטגרם שלי, בו שמורים כל ההיי לייטס מהטיול, וגם לקבוצת הפייסבוק שלי, בה גם אתם יכולים לשתף בהנאות שלכם, כי למה שאהנה לבד?

לעוד פוסטים מפורטים על תאילנד עם ילדים - לחצו כאן.































פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page